onsdag den 3. august 2011

Homemade

I dag har jeg været aktiv (synes jeg selv) og har lavet hjemmelavet pizza, samt en chokoladekage, der lige nu er i ovnen. Det er mægtig hyggeligt at stå i køkkenet og prøve nogle nye ting af, og især når ens bedre halvdel kommer og hygger med én :) I dag skulle vi prøve at lave pizza for første gang, og i den anledning havde jeg anskaffet mig en pizzasten, der efter sigende, skulle gøre bunden mere sprød. Fandt den til en 50'er i kvickly, og det er jo ikke galt? Masser af pizza i fremtiden! Mums!


Og den ser jo egentlig lidt skæg ud - havde aldrig gættet på at sådan en lille flise ville hjælpe på en pizza! Men den gjorde virkelig underværker:)
Nå, men rent faktisk er pizzadejen vildt let at lave det, for det meste har man jo i forvejen, da det lidt er "basis-varer" i et køkken (iflg. mig!) :) Det eneste jeg anskaffede mig var gær og pizzamel - men almindeligt mel ville man også sagtens kunne bruge!
Der skulle bruges: 500 gram mel (jeg brugte pizzamel) - 2,5 dl vand - 25 gram gær - 1,5 spsk. olivenolie - 1 spsk. sukker - ½ spsk. salt. Det skulle blive til to pizzaer af normal størrelse.
Alle de ting røres sammen og æltes godt og grundigt og skal så hæve i 30 min. Derefter er det bare at dele dejen over i 2 lige store dele, rulle dem ud og så skal der ellers bare blendede hakkede tomater (tilsat salt, peber, hvidløg og oregano), mozzarellaost og friske skiver tomater på og så ind i ovnen i 10 min.. Når de 10 min. er gået, så skal der lige parmaskine oven på og så ind i ovnen igen i 5 min. Vupti. Lækkert!
Til sidst valgte jeg at putte rucolasalat oven på fordi det smager fantastisk! På den sidste pizza var der bare tomat, ost, majs og pepperoni. Simple!


























Ingen kommentarer:

Send en kommentar